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Clone of 에너지 기업

전략 수립 및 장기 ROI 수량화.

비교적 간단한 비즈니스 모델과 가치사슬이 특징이었던 에너지 산업이 점점 더 복잡해지고 있습니다.

에너지 기업 운영에 참여하는 사람이라면 핵심 활동과 전략을 관리해야 할 뿐 아니라 정부 기관과 이해관계자, 고객, 직원까지 만족시켜야 한다는 것을 이해하고 있을 것입니다. 경제의 탈탄소화가 전 세계의 모든 이해관계자에게 우선적인 관심사가 된 지금은 이런 요소를 모두 고려하는 것이 더욱 중요합니다.

그리고 에너지 부문은 탈탄소화에서 가장 중요하다고 할 수 있을 정도로 핵심적인 역할을 합니다.

Enerdata의 서비스는 에너지 기업이 이처럼 핵심적인 역할을 수행하는 입지를 백분 활용할 수 있게 해줍니다. 핵심 운영에 대한 집중을 유지하는 동시에 전체적인 상황을 보면서 자신 있게 전략적 결정을 내릴 수 있게 돕습니다.

전 세계적으로 인정받는 Enerdata의 에너지 및 기후 관련 전문지식은 신뢰할 있는 독점 모델에 기반하며 완전히 독립적으로 제공됩니다.

이는 에너지 기업이 현재와 미래의 가치를 극대화하고, 지속가능성 기준을 준수하고, 기업과 산업 그리고 사회 전반에서 인정받을 가치를 창출할 수 있음을 의미합니다.

Different organisations: Different needs

For automotive industry: Anticipating future energy prices and ever-changing policies is imperative to understand evolving consumer demand, usage and market trends. 

For Government Bodies: Address the significant role of transportation in CO2 emissions, with oil still dominating 90% of the market share. Decarbonisation strategies are essential to meet climate goals.

A strategic, data-driven approach will help your company gain insights, optimise its resources, reduce environmental impact, ensure compliance, and drive sustainable growth in a competitive market.

기술 제공업체의 과제를 해결하는 Enerdata의 전문지식

Renault – Discrepancies arising due to the usage of different price forecasts by the different teams, for their market studies were eliminated when they started using Enerdata’s robust price forecasts to define their group strategy. By adopting a standardised forecasted data set, all teams could align their insights and objectives.

SNCF – Enerdata, in partnership with Compass Lexecon and Solagro, developed long-term energy price projections for SNCF's decarbonisation strategy, covering global oil and gas, European power, French bioenergy, and end-user price components

Region-SUD – To prioritise measures for reducing transport-related GHG emissions by 2050, Région SUD collaborated with Enerdata to develop Abatement Cost (AC) curves using three decarbonisation scenarios, assessing CO2 reductions and economic impacts. Enerdata provided the NOTOS tool, enabling autonomous scenario generation, cost-benefit analysis, and public policy decision-making, supported by expert-led training and a scientifically validated methodology.

ADEME – ADEME commissioned Enerdata to develop EVEREST2, an improved model for the transport sector, supporting more details than EVEREST, like breaking down car traffic by distance and adding new e-fuels to the air and maritime transports. Enerdata leveraged their know-how to fill the model with data and make sure it matched official statistics. This model will enable ADEME to explore five pathways to reduce emissions from transport by 2060.